FAQ (Gyakran ismételt kérdések)

Egyenlegfeltöltések
Készülékek
Kliens programok (X-Lite)
NeoPhone szolgáltatás
Percdíjak

Egyenlegfeltöltések

QL1 - Fel lehet-e tölteni a NeoPhone hívókártyát?
A kiskereskedelemben megvásárolt NeoPhone kártyákat a felhasználást követően újra lehet tölteni, viszonteladó partnereinknél POS terminálon vagy ATM-en keresztül (mobil feltöltésekhez hasonló módon). Egyenleget tölthetünk meglévő NeoPhone hívókártyánkra a 10 jegyű sorszám megadásával vagy 21-es körzetszámú Nettelefon (VoIP) hívószámunkra  a telefonszám megadásával. Feltölthető címletek: 1000, 2000, 5000 és 10 000 Ft.
A terminálokat keresse a Relay, Inmedio újságos és pavilonhálózatában vagy feltöltő matricával ellátott eladóhelyeinken, továbbá az OTP Bank bankjegy-automatákon.

Készülékek

QL2 - Léteznek-e vezeték nélküli megoldások (telefon, headset)?
A kliens szoftver használata esetén Bluetooth headsetet is csatlakoztathat számítógépéhez. ATA egységgel pedig meglévő vezeték nélküli telefonkészülékét is használhatja. Több gyártó is (pl. ZYXEL)forgalmaz hordozható IP telefont is, melyek szintén alkalmasak a szolgáltatás igénybevételére.
QL3 - Lehet-e faxot kötni az ATA egységre?
Igen.

Kliens programok (X-Lite)

QL4 - Hogyan kell a programban beállítani az azonosítóimat?
A CLEAR felirat jobboldalán lévő kis ikon a "menu", erre klikkelve megnyílik a Main menu ablak. Az ablak menüpontjai között a bal oldalon található nyilacskákkal, billentyűzetünk nyilaival vagy az egér segítségével mozoghatunk, a kiválasztott pontot a SELECT gombra való kattintással hagyhatjuk jóvá. (Egy-egy elemet dupla klikkel is megnyithatunk.) Mindössze a SIP Proxy menüpont [Default] elemét kell kiválasztani és ott a fent leírtakhoz hasonló lépkedéssel beállítani a paramétereket.
QL5 - Hogyan törölhetem az X-Lite Softphone programot?
Az X-Lite Softphone program számítógépéről való törléséhez a telepítési könyvtárból (alapértelmezésben: Program files / X-Lite könyvtár) az unins000.exe programot kell futtatni.
QL6 - Kell-e valamilyen különleges beállítás, ha egy belső hálózatból több klienst is szeretnénk használni?
Nem kell semmilyen különleges beállítás (pl: port forward). Több kliens is lehet a hálózatban és mindegyik működni fog.
QL7 - Lehet-e az X-Lite -al (vagy az új klienssel) : -újrahívni, -konferencia beszélgetést folytatni, -hívást átadni?
Ezek a szolgáltatások pillanatnyilag nem elérhetőek, fejlesztésükön dolgozunk.
QL8 - Milyen portokat kell engedélyezni a tűzfalon?
A program, működése során a következő portokat igényli:
Port típusa és száma - Szolgáltatás
UDP 3478 - STUN
UDP 5060 - SIP
UDP 8000 - RTP
UDP 8001 - RTCP
Két további port is szükséges a 8001-es port felett, minden egyes további vonal használatához.
Például ha a használja a második vonalat, akkor az a 8002-8003-as portot fogja használni.
QL9 - Mit ír ki a program, ha megfelelően konfiguráltam, és működőképes?
Logged in - Enter Phone Number
Your number is: 7xxxxx vagy 0621xxxxxxx
QL10 - Mit jelentenek az X_Lite hibaüzenetei?
-Call failed: 404 User Not Found / Nem létező számot hívtunk
-Call failed: 486 Busy here / Partnerünk foglalt
-Login Failed: Contact Network Admin / Rossz konfigurációs adatokat adtunk meg
-Call Failed: 403 Forbidden / Valamilyen okból nincs jogunk hívni vagy a szolgáltatás átmenetileg nem működik -Call Failed: 408 TimeOut / A hívott fél nem elérhető és nem rendelkezik üzenetrögzítővel

NeoPhone- Nettelefon szolgáltatás

QL11 - Mi minden kell ahhoz, hogy használhassam a szolgáltatást?
  1. Kell-e számítógép a NeoPhone szolgáltatás használatához?
    - Nem feltétlenül. A szolgáltatás igénybe vehető közvetlenül egy IPtelefon vagy egy ATA egység segítségével.
  2. Milyen számítógépes konfigurációra van szükségem?
    - A javasolt minimális PC-s konfiguráció: Pentium I, 128M RAM, hangkártya
  3. Milyen operációs rendszer alatt tudom használni?
    - bármilyen, amelyre létezik SIP kompatibilis SoftPhone kliens szoftver.
  4. Szélessávú Internet-hozzáférés(DSL, KábelNet)
QL12 - Hívható-e olyan telefonszám, ami call centerbe kapcsolódik?
Igen.
QL13 - Én is hívható vagyok NeoPhone telefonszámomon?

Igen! A NeoPhone 21-es telefonszám nemcsak hálózaton  belül, de vezetékes, sőt akár mobil telefonról is hívható. Csak tárcsázni kell Budapesten a 8888-181, vidéken a 888-181-es vezetékes behívószámot, majd az automata kérésére megadni a hívni kívánt NeoPhone 21-es telefonszámot. Ha Ön nem elérhető, akkor a hívó üzenetet hagyhat, melyet e-mailben továbbítunk Önnek.
Ezek a hívások minden vezetékes hálózatból helyi tarifával kerülnek kiszámlázásra, melyet a vezetékes szolgáltatónak kell kifizetni. A helyi hívás költségét az aktuális vezetékes szolgáltató ügyfélszolgálata tudja megadni, hiszen a hívásdíj függ a szolgáltatótól, az előfizetői csomagtól és annak esetleges kedvezményeitől. Ha mobiltelefonról hívják a NeoPhone behívószámot, akkor a mobil tarifát kell kifizetni a mobil szolgáltató felé.

QL14 - Hívhatók-e a színes számok (06-40; 06-80) NeoPhone szolgáltatással?
A NeoPhone szolgáltatással lehet a színes számokat (06-40; 06-80) hívni. Viszont  rövidített számot nem lehet hívni (pl: 1750).
QL15 - Hogyan tudok hálózaton kívülre telefonálni?
Belföldi szám esetén tárcsázza a számot a körzetszámmal együtt (például:061xxxxxxx - budapesti szám)

Vidéki szám esetén is tárcsázza a számot a körzetszámmal együtt (például: 0674xxxxxx - szekszárdi szám)

Nemzetközi irányba: a 00 tárcsázása után írja be az ország hívószámát és a telefonszámot ( például: 0047xxxxxxxxx - hívás Norvégia felé)

QL16 - Kell-e számítógép a NeoPhone szolgáltatás használatához?
Nem feltétlenül. A szolgáltatás igénybe vehető közvetlenül egy IPtelefon vagy egy ATA egység segítségével.
QL17 - Mekkora sávszélességet igényel a program?
A hangtömörítést ellátó codec 64 Kbps-ot igényel.
QL18 - Mi az a SIP?
A SIP a Session Initiation Protocol rövidítése. Az interneten nagyon sok technológiai ismertető elérhető, pl. http://www.sipcenter.com/sip.nsf/html/What+Is+SIP+Introduction
QL19 - Mi történik ha a hívott szám foglalt?
Foglalt jelet kapunk.
QL20 - Mi történik, ha nem létező NeoPhone számot hívunk?
"A megadott telefonszám érvénytelen" automatikus választ kapjuk.
QL21 - Mi történik, ha NeoPhone partnerem nincs bejelentkezve?
"A hívott fél nem elérhető" automatikus választ kapjuk, amely után hangüzenetet hagyhatunk. Üzenetünk e-mailen (waw formátumban) továbbítódik partnerünk e-mail címére.
QL22 - Milyen Internet szolgáltatásra van szükségem a szolgáltatás használatához?
Szélessávú Internet-hozzáférésre van szükség (DSL, KábelNet,)
QL23 - Milyen operációs rendszer alatt tudom használni?
Bármilyen operációs rendszer alatt használható amelyre létezik SIP kompatibilis SoftPhone kliens szoftver.
QL24 - Milyen szabályok vannak a jelszóra?
A felhasználónévhez tartozó jelszó: minimum 6, maximum 8 karakterből állhat, és a felhasználónévtől eltérő legyen.
QL25 - Milyen számítógépes konfigurációra van szükségem?
A javasolt minimális PC-s konfiguráció: Pentium I, 128M RAM, hangkártya.
QL26 - Mit válasszak a Select Additional Tasks pontjai közül?
Hagyja kipipálva a dobozokat.
QL27 - Mit válaszoljak a Setup-License Agreement ablakban?
Válassza az "I accept the agreement" pontot.

Percdíjak

QL28 - Hogyan történik a hívások költségszámlálása?

A hívások számlázása a NeoPhone hívókártya esetén perc alapú, a NetTelefon, VoiPer és ZIP szolgáltatások esetén másodperc alapú. A feltöltött egyenleg teljes összege lebeszélhető, nincs sem előfizetési, sem belépési, sem kapcsolási díj.

QL29 - Mikor frissül a hívásrészletező?
Óránként.
QL30 - Mit jelent az, hogy "Belföldi kiemelt körzet"
Ha telefonszoftverrel Belföldi kiemelt körzetben található a számot hív, akkor mindig azt a díjat fizeti, ami a weboldalon van.